Vilken vecka!

Förra veckan gjorde våren sitt verkliga intågande över stora delar av landet. Det var också en vecka då vi hade förmånen att träffa många av ProReNatas  användare.

För femte gången anordnade vi nämligen en lyckad nätverksträff för våra administratörer. Närmare femtio glada administratörer kom till Skridskopaviljongen på Kastellholmen i Stockholm där vi på temat elevakt och ärendehantering diskuterade hur ProReNata kan stödja elevhälsoteamens viktiga arbete.
Gästföreläsaren Ida Necovski, specialpedagog och författare av boken EHM, höll även en inspirationsföreläsning om elevhälsomötet. Mycket intressant och tänkvärt!

Under veckan var vi dessutom utställare på Skolsköterskekongressen i Älvsjö. Dagarna innehöll många trevliga samtal och möten med befintliga användare och nya bekantskaper.

Tack alla som deltog på nätverksträffen och som besökte vår monter.

Image-1.jpg

GDPR

ProReNata arbetar just nu aktivt med förberedelser för Dataskyddsdirektivet (GDPR) som börjar tillämpas 2018-05-25. Det som tillkommer med GDPR är en ytterligare skärpning av till exempel dokumentation kring vilken laglig grund vi har för den personuppgiftsbehandling som vi gör som en del av vår dagliga affärsverksamhet (kontakt med administratörer, leverantörer, support, etc).

Som en del av detta arbete har vi tagit fram ett nytt personuppgiftsbiträdesavtal (PuB-avtal) tillsammans med våra jurister som vi kan erbjuda samtliga våra kunder.

Är du intresserad av att läsa mer om vårt GDPR-arbete? Här hittar du mer information.

europe-2021308_640.jpg

Välkommen 2018!

Här på ProReNata arbetar vi för fullt med att ta hand om befintliga och nya kunder på bästa sätt, men även med att planera vårens övriga aktiviteter.

Denna vår kommer vi att erbjuda tre fördjupningstillfällen med workshops på plats på vårt kontor på Skeppsbron i Stockholm. Tanken är att ge administratörer möjlighet att gå på djupet inom några av ProReNatas centrala delar; mallverktyget, rapportverktyget eller allmän fördjupning om ProRenatas administrationsgränsnitt.

Den 18 april är det dags för ytterligare en av ProReNatas uppskattade nätverksträffar. Denna gång är temat för dagen är "Elevakt och ärendehantering". Inbjudan och information om program, tid, plats, kostnad samt anmälningsformulär skickas ut direkt till ProReNatas administratörer i början av februari.

I april är det även dags för Skolsköterskekongress på Älvsjömässan i Stockholm. ProReNata är självklart en av utställarna.

Vi hoppas vi ses i vår!

_WAH1522 kopia.jpg