Workshops hösten 2018

ProReNata erbjuder ett antal workshops för sina administratörer där man får tillfälle att fördjupa sig inom enskilda områden eller i allmänhet. Alla workshops tar en hel dag och är upplagda på följande sätt:

• 9.30 – start  med fika och anmälan

• 10-12 – teoretisk genomgång av de ämnen som workshopen berör

• 12-13 – lunch

• 13-16 – övningar och genomgång av de användarfall som workshops-deltagarna har med sig.

Målgruppen är framförallt personer som har viss vana att administrera ProReNata Journal. För den som aldrig tidigare arbetat i ProReNata Journal rekommenderar vi att man istället beställer en utbildning, på plats eller via webben.

Priset för en heldags workshop för en person är 4 500 kr ex moms. I varje workshop ingår lunch, fika, kursmaterial och en möjlighet att utöver de allmänna genomgångarna gå igenom sina specifika frågor med ProReNatas experter, inklusive möjlighet att ställa frågor till våra utvecklare.

Vi håller våra Workshops i våra egna lokaler på Skeppsbron 30. Gruppstorleken är satt till max åtta personer för att få bästa möjliga forum för diskussioner deltagare emellan och mellan deltagare och workshop-ledare. Vid stort intresse finns möjlighet att erbjuda fler datum för workshops. Vi förbehåller oss också rätten att ställa in en workshop vid för få anmälningar (vi strävar efter att i så fall göra detta i god tid innan workshop-tillfället och betalar givetvis tillbaka eventuellt inbetalda deltagaravgifter i dessa fall).

Om ni är intresserade av andra ämnen än de som tas upp nedan så hör av er så ska vi se vad vi kan göra!

Grundläggande information

Anmälan: Görs på https://goo.gl/forms/EhjoSGof8lkCDzgT2, anmälan är inte giltig förrän den bekräftats av ProReNata AB. Sista anmälningsdag är fem dagar innan utbildningstillfället.

Plats: ProReNata AB, Skeppsbron 30 i Gamla Stan, Stockholm

Tid: 10-16

Förberedelser: Medtag en laptop eller surfplatta, trådlöst nät finns på plats. Samla gärna frågeställningar på området som workshopen berör innan.

Avbokning: Deltagaren kan när som helst avboka workshopen, men full avgift debiteras om avbokningen sker mindre än tre arbetsdagar innan workshop-start.

Workshops HÖSTEN 2018

Administrera ProReNata: Allmän Fördjupning - ANMÄLAN STÄNGD

En heldag där vi går igenom ProReNata Journal för administratörer mer på djupet än vid en vanlig utbildning och också diskuterar de frågor som ni administratörer har med er från er organisation. Ett utdrag av innehållet:

• Användarhantering, uppdrag, etc

• Sekretesshantering, flikar och roller

• Övergångar mellan skolor och stadier och elevregisterintegrationer

• Mallar och rapporter

• Ärenden och protokoll, arbetsflöden och diarieföring

• Användarutbildningar, hur håller ni bra utbildningar för era användare?

Administrera ProReNata: Fördjupning Mallverktyget - ANMÄLAN STÄNGD

Journalmallar är grunden i ProReNata Journal. I denna workshop gör vi en djupdykning i mallverktyget där vi går igenom alla delar av hur man bygger bra mallar. Vi kommer att titta både på sådant som ni själv kan göra i mallverktyget och även gå igenom vad ni kan få hjälp med av oss och vad det finns för möjlighet att bygga arbetsflöden med kopplade mallar, förifyllda fält, utskriftsmallar, mm .

• Mallar och radtyper

• Hur gör man en mall som är lätt att ta statistik på?

• Menyer, användarroller och flikar

• Arbetsflöden med kopplade anteckningar och förifyllda fält

• Utskriftsmallar, förifyllda PDF-utskrifter, mm

• Att arbeta med journalmallar i ärenden

Administrera ProReNata: Fördjupning Rapportverktyget

ProReNatas rapportverktyg är kraftfullt, men kan vara komplext att använda. Vi går i den här workshopen igenom precis hur de olika urvalsvillkoren fungerar och hur du gör för att få med dig den data du vill. Den här workshopen är också ett utmärkt tillfälle att ta med de frågor man har som organisationen vill ha svar på och få hjälp att bygga rapporter för det.

• Grundprinciper, hur fungerar rapportverktyget “bakom kulisserna”?

• Urvalskriterier, hur får jag med det jag vill få med?

• Behörigheter och dynamiska urvalsvillkor

• Beräkningar på värden i anteckningarna

• Kolumnuttag

• Arbeta vidare i Excel